Self-Learning Modules - Quarter 1 Mathematics: Grade 1, Modules 1-10

Learning Material, Modules, Self Learning Module  |  ZIP


Published on 2022 June 13th

Description
Contents: 1. Mathematics 1: Quarter 1- Module 1: Visualizing and Representing Numbers from 0 to 100. 2. Mathematics 1: Quarter 1- Module 2: Identifying a Number that is One More or One Less from a Given Number. 3. Mathematics 1: Quarter 1- Module 3: Regrouping Sets of Ones into Sets of Tens and Sets of Tens into Hundreds Using Objects. 4. Mathematics 1: Quarter 1- Module 4: Comparing Sets of Numbers and Ordering Sets from Least to Greatest and Vice-Versa. 5. Mathematics 1: Quarter 1- Module 5: Reading and Writing Numbers up to 100 in Symbols and in Words. 6. Mathematics 1: Quarter 1- Module 6: Visualizing and Giving the Place Value of One and Two-Digit Numbers. 7. Mathematics 1: Quarter 1- Module 7: Renaming Numbers into Tens and Ones. 8. Mathematics 1: Quarter 1- Module 8: Comparing Numbers up to 100 using Relation Symbol and Ordering them in Increasing or Decreasing Order. Mathematics: Quarter 1- Module 8: Comparing Numbers up to 100 using Relation Symbol and Ordering them in Increasing or Decreasing Order. 9. Mathematics 1: Quarter 1- Module 9: Identifying, Reading and Writing Ordinal Numbers. 10. Mathematics 1: Quarter 1- Module 10: Recognizing and Comparing Coins and Bills up to PhP 100 and their Notations.
Objective
1. Nakikilala ang mga bilang mula 0 hanggang 100.
2. Naipakikita ang mga bilang 0 hanggang 100 sa tambilang o simbolo at pasalita.
3. Nasisiyahan sa paggawa ng iba’t ibang gawain sa patungkol sa Number Sense.
4. Nakikilala ang bilang na higit ng isa o mas kaunti ng isa kaysa sa isa pang naibigay na bilang.
5. Naipakikita ang kawilihan sa paggawa ng mga gawain sa pagkilala ng mga bilang.
6. Napapangkat ang mga bagay sa tig-iisa hanggang tigsasampu.
7. Napapangkat ang mga bagay sa tigsasampu hanggang tigsasandaan.
8. Napaghahambing ang dalawang pangkat gamit ang mga katagang ” more than”, “less than”, at “as many as”.
9. Makabasa at makasulat ng mga bilang hanggang isang daan ng pasimbolo at pasalita (Read and write numbers up to 100 in symbols and in words.)
10. Maibibigay ang place value ng isa o dalawang digit na numero.
11. Magkakaroon ng malawak na kaalaman at kasiyahan sa paggawa ng mga nakatakdang gawain sa pagbibigay ng place value ng isa o dalawang digit na numero.
12. Makikilala ang mga numero sa isahan at sampuhan
13. Mapagpapalit ang mga bilang sa Standard Form o pamantayan na anyo at Expanded Form o pinalawak na anyo.
14. Maipakita, maisalarawan at maisaayos ang numero 0 hanggang 100 mula pinaka kaunti hanggang pinakamarami at pinakamarami hanggang pinakakaunti.
15. Maihambing ang numero 0 hanggang 100 gamit ang mga simbolo at pagsasaayos mula pinakakaunti hanggang pinakamarami at pinakamarami hanggang pinakakaunti.
16. Makikilala ang 1st, 2nd, 3rd hanggang 10th bagay mula sa ibinigay na point of reference.
17. Maisasagawa sa tunay na buhay ng may kagiliwan ang mga natutunan sa modyul na ito.
18. Recognize Philippine coins and bills and their notations.
19. Compare Philippine coins and bills and their notations.

Curriculum Information

K to 12
Grade 1
Mathematics
Numbers and Number Sense
Educators, Learners
Adds mentally two to three one digit numbers with sums up to 18 using appropriate strategies Adds mentally twodigit numbers and onedigit numbers with regrouping using appropriate strategies Creates situations involving subtraction of whole number including money

Copyright Information

Yes
Department of Education
Use, Copy, Print

Technical Information

8.93 MB
application/x-zip-compressed